Skip to content

Marka miejsca jako narratyw

Wrzesień 10, 2006

Paryz to romantycznosc, Mediolan to styl, Nowy Jork to energia, Waszyngton to wladza, Tokio to nowoczesnosc, Lagos to korupcja, Barcelona to kultura, Rio to uciecha.

To sa marki miast; sa one nieodlacznie zwiazane z historia i przeznaczeniem tych wszystkich miejsc.

Jak pisze Simon Anholdt, miedzynarodowy autorytet w zakresie marki miejsc, „jezeli nie mieszkales w danym miescie lub masz inny powod aby wiedziec o miescie wiele, prawdopodobnie myslisz o nim w kategoriach kilku cech lub atrybutow, pewnej obietnicy, pewnego rodzaju opowiesci.

Ten prosty markujacy narratyw moze miec zasadniczy wplyw na twoja decyzje dotyczaca odwiedzenia tego miasta, zakupienia wyprodukowanych w nim produktow lub uslug, prowadzenia biznesu w tym miescie, a nawet osiedlenia sie w tym miejscu.

Reklamy
No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: